Zalogowany jako: .   Wyloguj się

Które tłuszcze są zdrowe?

Zobacz artykuły na temat:zdrowietłuszczezdrowa żywnośćukład pokarmowy
Tłuszcze dostarczają energii i transportują składniki odżywcze. Podobnie jak węglowodany albo spalają się w postaci energii, albo odkładają w postaci tkanki tłuszczowej. Które z nich są zdrowe dla organizmu, a które nam szkodzą? Ile kalorii ma tłuszcz?

Nieznane

Niezdrowe tłuszcze kryją się w mięsie i ciastkach

Generalnie tłuszcze spalają się szybciej niż węglowodany, a więc łatwiej odkładają się jako tkanka tłuszczowa. Tłuszcze mają w przybliżeniu dziewięć kalorii na jeden gram.

Zobacz też: Tłuszcz - czy zawsze znaczy "wróg"?

„Zdrowe” jednonienasycone tłuszcze

„Zdrowe” tłuszcze mają wiele zalet, między innymi dają Ci energię, utrzymują poziom ogólnego zdrowia i sprawiają, że Twoja skóra i włosy lepiej wyglądają. Źródłem takich tłuszczów są:

  • olej rybny (tłuszcze pochodzące z ryb),
  • orzechy (dobre źródło protein i zdrowych tłuszczów),
  • oliwa z oliwek,
  • olej lniany — niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).

„Niezdrowe” tłuszcze nasycone

„Niezdrowe” tłuszcze (tłuszcze nasycone) mogą Cię osłabiać i negatywnie wpływać na stan Twojej skóry i włosów.

Znajdziesz je w: ciastach, ciastkach i wielu gotowych posiłkach, produktach smażonych na głębokim oleju (frytki, smażony kurczak), tłuszczach pochodzenia zwierzęcego, takich jak tłuszcze nasycone znajdujące się w wołowinie, wieprzowinie i mleku.

Zobacz też: Dlaczego tłuszcze zwierzęce są niezdrowe?

Chcesz spalić tłuszcz?

Proponujemy 10-minutowy szybki spacer cardio. Zacznij chodzić swobodnym tempem. Zachowaj taką pozycję, aby Twoja głowa znajdowała się centralnie na linii barków, które z kolei powinny znaleźć się centralnie między biodrami. Nie pochylaj się! Wypnij klatkę piersiową i rozluźnij barki. Zawsze stawaj najpierw na piętę, pochyl się, a następnie postaw całą stopę. Utrzymuj naturalne ruchy stóp. Nie zapominaj o tylnej części ramion.

Po ćwiczeniach nadszedł czas na zestaw rozciągający. Wykonaj ćwiczenia rozciągające na mięsień czworogłowy uda, ścięgna podkolanowego, łydki i górnej partii pleców, wytrzymując za każdym razem po 30 minut.

Fragment pochodzi z książki „Jak uatrakcyjnić swoje ciało. Od puszystości do piękności w 100 dni” Cornela China (Wydawnictwo Helion, 2007). Publikacja za wiedzą wydawcy.


Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Jak rozpoznać zapalenie wyrostka robaczkowego? [video]

Chcesz skomentować artykuł? lub wypowiedz się jako gość:

Autor:
Komentarz:
Liczba komentarzy: 7
dodano: 14:37 2016-04-15 przez: ~gość (77.252.*.*)
u mnie zadziałał olej lniany na odchudzanie, wzmocnił mój organizm, a na rzepakowym i kokosowym świetnie się smaży, polecam Oleje Kaszubskie. www.olejekaszubskie.pl
dodano: 21:13 2015-07-28 przez: ~Majka (188.122.*.*)
moja mama w aptece kupule olej lniany lenvitol, sama jej czasem podkradam i dodaję do sałatek, mój mąż nie wyczuwa nawet różnicy (pomiędzy sałatką z oliwy a z olejem lnianym) a taka sałatka jest dużo zdrowsza!
dodano: 22:05 2015-04-28 przez: ~bejka (83.27.*.*)
a na wiosnę jak znalazł Biomegalin 3-6-9 (olej z miąższu rokitnika, z pestek dzikiej róży i oleju lnianego - tłuszcze roślinne w dobrych proporcjach
 

Zobacz także:

 
 
Zamów darmowy newsletter